Szexuális nevelés
Az Ars Erotica Alapítvány nyitott önképzőkört indít.
A havi találkozók kezdeményezésével célunk, hogy fórumot teremtsünk, játszóteret, szakmai kotyvasztókonyhát, töltekezőhelyet, ahol megoszthatjuk gyakorlati tapasztalatainkat egymással, tanulhatunk egymástól szexuális nevelés terén.
Kívánjuk egymást nem-formális módszerarzenállal felvértezni, a nyitottság cégére alatt magunkból mindig jobb szexuális nevelőt fabrikálni, egymáshoz kapcsolódni, a szexualitásról való beszédmódunkra jobban reflektálni, szakirodalmakat, trendeket, jó gyakorlatokat megosztani, a szexpozitív szemléletet a mindennapjainkban tudatosítani.
Az első alkalommal a beszélgetést vezeti: Andics Attila és Katona Réka.
Mikor kezdünk?
2014. február 7-én, pénteken, 17 órakor
Hol?
a Gólyában (a VIII. kerületben, Práter utca és a Bókay sarkán)
Milyen forma?
A műhely nyitott és az is marad. A részvétel ingyenes.
Mit kell tenned, ha jönnél?
A részvételi szándékodat február 5-ig jelezd az arserotica.alapitvany@gmail.com címen. Örülünk, ha néhány sorban megírod, hogy mi motivál, miért akarsz csatlakozni a csoporthoz.
Üdvözlettel,
Andics Attila, Katona Réka, Szabó Orsi és Mester Dóra – mind az Ars Erotica Alapítvány színeiben
www.arserotica.hu
Fontosnak tartom, hogy Magyarországon is elinduljanak olyan kezdeményezések, amik az oktatásban a szexualitást önálló tárgyként/területként kezelik. Egy minimum 6 alkalmas sorozat keretében lehetőség van arra, hogy a szexualitás biológiai, társadalmi, kulturális, szociális szempontjairól is tudjunk beszélni. Kell, hogy kialakuljon egy olyan személyes jó viszony a diákok és a szex oktató között, hogy bármilyen kérdést fel merjenek tenni. A hagyományos tanári előadások helyett a közös munkát, csoportfeladatokat, interaktív játékokat találom hasznosnak, ahol mindenki teljes figyelemmel és jelenléttel vesz részt, és nem utolsósorban megosztja tudását csoporttársaival.
Egy félév során a diákok meghívott előadókkal is találkoznak, nemcsak szakemberekkel (orvos, pszichológus), de olyan emberekkel, akik segíthetnek (akár csak autentikus személyként, vagy életük elmesélésével) például a szexuális identitás kialakulása során felmerülő kérdések megválaszolásában (pl. melegek, leszbikusok, mozgáskorlátozottak). Azt tartom jónak, hogyha ez a téma nem elszigetelten kerül be a tananyagba, hanem szervesen illeszkedik abba. Fontos, hogy szex oktatóként együtt tudjak dolgozni azzal, vagy azokkal a tanárokkal, akik bizalmi viszonyban állnak a diákokkal, akik ismerik az adott csoport sajátosságait.
[catlist id=8 excerpt=yes numberposts=-1]